۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۵۲۱۸۳
ربیعی:

جانباختگان سانچی شهید خدمت هستند | پرداخت ۲۱۵ میلیارد تومان سبد کالا در بهمن‌ماه امسال

وزیر کار گفت: حجت الاسلام شهیدی اعلام کردند که پرسنل سانچی شهید خدمت خواهند بود، مزایا شهید خدمت هم توسط شرکتی کهاین عزیزان کار می‌کردند پرداخت می‌شود.
ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اعطای وام‌ها از سوی وزارت کار گفت: تا به حال از میان هزار درخواست وام در مرحله اول در حدود 8هزار درخواست پذیرفته شده است که از فردا این وام‌ها در پنج استان آماده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد وام‌های اشتغال روستایی و عشایری که 12هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود تا به حال دو هزار میلیارد پرداخت شده است، وام‌های پرداختی ما هم براساس قواعدی که منجر به اشتغال شده است پرداخت شده است، البته برای پرداخت وام باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بازاریابی و مشاوره همراه دریافت‌کنندگان وام باشد.

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در رابطه با وضعیت سبد کالا به هموطنان نیز تاکید کرد: در بهمن‌ماه سبد کالایی به ارزش 215 میلیارد تومان توزیع خواهیم کرد.

ربیعی در رابطه با آخرین وضعیت نفت‌کش سانچی یادآور شد: برای نفت‌کش سانچی نمایندگان ایران از جمله سازمان بنادر، سازمان کشتیرانی و طرف سوئدی و همچنین پانامایی برای بازگشایی جعبه سیاه حضور داشتند، البته قرار براین بود که جعبه سیاه هر دوکشتی با هم باز شود اما به دستور ما ابتدا سانچی باز شد.

وی با اشاره به ربات‌های موجود در داخل کشتی سانچی افزود: ربات‌ها می‌توانند از کشتی عکس بگیرند و امکان ورود به داخل کابین‌ها وجود ندارد.

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در راستای اینکه آیا شکایتی از تصادف کشتی سانچی شده است تصریح کرد: برای شکایت در این مورد باید قواعد خاص آن را طی کنند و برای این کار شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت‌ها را تعیین می‌کنند، البته طبق قوانین در دریا مقصر صدرصد وجود ندارد و هر دوطرف با ردصدهای متفاوت مقصر می‌شوند.

ربیعی در خصوص اینکه آیا افراد کشته شده در کشتی سانچی به عنوان شهید معرفی می‌شوند یا خیر گفت: حجت الاسلام شهیدی اعلام کردند که پرسنل سانچی شهید خدمت خواهند بود، مزایا شهید خدمت هم توسط شرکتی که این عزیزان کار می‌کردند پرداخت می‌شود و شهید خدمت نیز لقبی است که به آنها تعلق می‌گیرد./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات